Alimente care ne ajuta sa avem dinti frumosi si gingii sanatoase

Chiar ca Marilyn Monroe spunea ca diamantele sunt a girl’s best friend, cred ca in secolul 21 am face bine sa avem alti prieteni apropiati – un ten frumos, o atitudine pozitiva sau o dantura impecabila, de exemplu. Decat 3 pietre lucitoare, mai bine un sirag de dinti albi si frumosi, nu?

Iar pentru a avea dinti frumosi si sanatosi, trebuie sa ii spalam des – cel putin de doua ori pe zi -, sa folosim ata dentara si sa mergem la dentist in mod regulat – cam o data la 6 luni. Dar stiati ca si ceea ce mancam sau bem ne poate afecta starea de sanatate orala?

Alimentele si bauturile pe care le consumam pot avea un impact major asupra sanatatii noastre orale, asa ca mentinerea unei alimentatii echilibrate este esentiala pentru a ne asigura ca dintii si gingiile noastre isi pastreaza sanatatea peste ani.

Medicul stomatolog Adrian Mina (considerat unul dintre cei mai respectati medici stomatologi, cu o activitate de peste 15 ani in Statele Unite, Canada si Romania) ne spune ce ar trebui sa mancam ca sa avem dinti frumosi si gingii sanatoase.

Medicul stomatolog Adrian Mina

1. Branzeturile

Aceste produse lactate ajuta la remineralizarea smaltului, datorita nivelului ridicat de proteine si calciu din compozitie. Cu toate acestea, este bine sa optati pentru branzeturi naturale,  deoarece produsele procesate pot creste riscul dezvoltarii leziunilor carioase.

2. Lapte

Laptele nu numai ca ajuta la mentinerea sanatatii oaselor, dar poate proteja smaltul dintilor. Asta deoarece furnizeaza cantitatea optima de calciu si fosfor pentru reminalizarea dintilor.

3. Legume crude

Mestecati legume crude, precum morcovi sau telina. Acest lucru ajuta la stimularea sanatatii gingiilor prin masajul pe care aceste alimente dure il realizeaza in timpul masticatiei.

Totodata, ajuta la mentinerea sanatatii dintilor. Ca un plus, morcovii si telina sunt surse de beta-caroten, de care organismul are nevoie. Vitamina A este un element nutritiv cheie pentru mentinerea dintilor puternici.

4. Mere

Merele sunt denumite „periute de dinti naturale”. La fel ca legumele crude, stimuleaza gingiile si reduc acumularea de bacterii cauzatoare de leziuni carioase. Consumul unui mar stimuleaza, de asemenea, fluxul de saliva, care poate ajuta la scaderea aciditatii bucale si la curatarea particulelor alimentare”, spune medicul stomatolog Adrian Mina de la DaVinci Dental Clinic.

5. Frunze verzi

„Frunzele verzi, cum ar fi spanacul si varza, sunt cunoscute pentru beneficiile lor legate de sanatate. Ei bine, ele sunt benefice si pentru sanatatea orala. Au un continut ridicat de calciu, ceea ce ajuta la construirea smaltului dintilor si contin acid folic, un tip de vitamina B care are mai multe beneficii pentru sanatate. Spre exemplu, poate fi folosit si in tratamentul gingivitei la femeile insarcinate.

6. Peste

Uleiurile de peste Omega-3 s-au dovedit a reduce riscul de parodontoza, conform unor studii recente.

7. Nuci

Consumul de nuci stimuleaza productia de saliva, ceea ce ajuta la neutralizarea bacteriilor care provoaca carii. Migdalele sunt bogate in calciu, in timp ce nucile contin o serie intreaga de vitamine si minerale, inclusiv vitamina E, potasiu si zinc, care sunt benefice pentru dinti.

8. Merisoare

Oamenii de stiinta au descoperit ca un compus din merisoare poate opri lipirea bacteriilor de dinti si formarea placii dentare.

9. Ceai negru si verde

Ceaiul negru si ceaiul verde sunt bogate in polifenoli. Acestia pot ajuta la incetinirea dezvoltarii bacteriilor asociate cu aparitia cariilor si a bolilor parodontiului marginal. De asemenea, polifenolii din ceaiul negru pot ajuta si la combaterea respiratiei urat mirositoare.

10. Stafide

Cercetatorii straini au descoperit ca anumite fitochimice continute de stafide lupta impotriva bacteriilor orale ce cauzeaza carii si boli gingivale”, explica medicul stomatolog Adrian Mina.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *