Despre influenceri, impostorat in online si adevaratii content creators

Recent, l-am vazut pe Florin Grozea (antreprenor, fondator MOCAPP – Platforma Influencer Ads) la emisiunea iLikeIT, unde discuta cu Iulia Ionescu despre influenceri, followers, impact in online, dar si despre asa-numitii „urmaritori cumparati”. Adica tone de followers pe care un „influencer” ii poate cumpara ca sa devina, macar in ochii lumii, influencer FARA GHILIMELE.

Despre influenceri, impostorat in online si adevaratii content creators

Urmaresc si eu ceva conturi pe Instagram si stiu cumva dinamica de acolo. Si tocmai de aceea tin minte ca, de cateva ori cel putin, m-am mirat sa vad diverse persoane de care habar n-auzisem pana atunci, fiind urmarite de sute de mii de oameni.

Am lucrat la o revista glossy, sunt femeie si ma emotioneaza o poza frumoasa, o rochie stralucitoare, un pantofior cu toc, asa ca n-aveau cum sa-mi scape conturile unor influenceri (mai ales din Romania unde balta-i mica) cu un asemenea impact in piata.

Si totusi, iata ca se poate.

Asa ca, rapusa de invidie & gelozie:), l-am rugat pe Florin sa-mi raspunda la cateva intrebari care ma frigeau despre succesul in online, impostoratul in online si ce ne rezerva viitorul din punct de vedere al Influencer Marketing-ului.

Florin Grozea (antreprenor, fondator MOCAPP – Platforma Influencer Ads)

Florin, ti-as propune sa plecam putin de la definitia sau sensul termenului de „influencer”. Cine este un creator de continut si, mai ales, orice creator de continut este un influentator, un formator de opinie?

Un influencer este la baza un creator de continut digital. Din experienta mea, un creator de continut care aduna comunitati in jurul canalului lui online (de exemplu canalul de YouTube, blogul, pagina Instagram) devine in timp un lider de opinie si influenteaza acei urmaritori. 

Influenta = Continut relevant + Comunitate puternica + Timp.

Profesionistii din Publicitate au inventat acest termen „influencer” cu gandul ca vor sa lucreze cu o persoana care „influenteaza”. Acestor influenceri le place sa fie denumiti „content creators” – tocmai pentru a sublinia de la ce porneste aceasta influenta, de la continutul creat.

Astfel facem si diferenta dintre Vedete (persoane publice care si-au creat notorietatea la TV sau in alte zone media) si Influenceri (creatori de continut care si-au creat notorietatea prin forte proprii, in mediul online).

Nu orice creator devine un influencer. Are nevoie de expertiza pe acea nisa / subiect, de determinare si consistenta, de sarm si rabdare. Pare complicat pentru ca… e complicat! E greu sa devii Influencer Adevarat intr-o nisa.

Te-am vazut recent la iLikeIT si spuneai ca zona de Influencer Marketing se va dezvolta in perioada urmatoare. Cum se va intampla acest lucru? Va creste numarul creatorilor de continut (ceea ce ar putea determina o diluare a importantei lor) sau brandurile ii vor
alege doar pe cei cu o comunitate numeroasa?

In piata Social Media creste atat cererea (clienti din ce in ce mai multi care au nevoie de promovare si marketing in online), cat si oferta (din ce in ce mai multi creatori de continut, pe mai multe nise de continut, pe mai multe retele sociale: avem Instagram, Facebook, YouTube, dar cresc mult TikTok, Twitch, Pinterest, Linkedin etc.)

Estimarile sunt ca bugetele totale derulate in campanii cu influenceri pe plan global se vor dubla in urmatorii 2 ani, ajungand la 18 miliarde de dolari pe an, in anul 2022. O evolutie impresionanta, rar intalnita in alte industrii.

M-as opri putin la acest punct al discutiei. Inteleg ca un blogger, de pilda, urmareste colaborari cat mai banoase cu brandurile. Dar cand tu pretinzi ca ai o comunitate de 100K si 10 Commenturi doar, nu e ca si cum recunosti frauda?

Masurarea impactului unei campanii cu influenceri este vitala. Mai multe detalii poti lua de aici, din acest articol unde am explicat pe larg.

Cum ai defini tu impostoratul in online?

Valoarea unei postari sponsorizate este direct influentata de numarul mediu de interactiuni per post si de numarul de urmaritori. Acesta este motivul pentru care frauda a devenit un lucru atat de raspandit: oameni fara scrupule cumpara comentarii, like-uri si comentarii in bloc, astfel incat sa poata lua mai multi bani de la branduri.

Analiza atenta a profilului unui influencer ajuta, dar nu este suficienta. Din experienta noastra, deruland peste 900 de campanii cu influencer in ultimii 7 ani, putem sa iti punem ca oricat ai fi de atent, iti pot scapa multe.

Ai nevoie de multe date si insights despre publicul fiecaruia pentru a avea o imagine completa despre valoarea adaugata pe care o poate aduce o colaborare cu el. MOCAPP te poate ajuta sa te orientezi printre sutele de content creators relevanti pentru tine, cu date care arata cine te poate ajuta sa cresti imaginea unui business sau sa a vanzari mai mari, dar si cine ar trebui ocolit pentru ca are fake-followers. 

Am detaliat aici.

Ce nu iti place pe Instagram in materie de continut? Ipostazele false, copiile usoare, caption-ul neinspirat, lipsa de substanta?

Mie imi place feed-ul meu 🙂 Ca in orice retea sociala, e vital sa-ti alegi canalele si oamenii care iti plac, care au aceleasi valori. Nu vreau sa judec continutul unor oameni pe care nu-i cunosc.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *