Rontaieli si gustari sanatoase acasa

De cand stam acasa, cu totii simtim nevoia sa rontaim intruna. O gustarica, un sendvisulet, un suculet, un chipsulet, parca mereu am manca ceva, indiferent ca e din cauze emotionale, de foame sau de nervi.

Copiii nostri nu fac exceptie si parca cer mai des decat inainte “ceva bun”. Cum n-am stiut sigur ce e cu adevarat bun (& sanatos) in conditiile in care al meu intruna vrea un dulcisor, macar o ciocolatica, o bombonica, orice, numai dulce sa fie, m-am gandit sa-mi intreb prietenii de la Dacia Plant cum sa ies din incurcatura… Mai ales ca si eu vreau sa crantanesc intruna cate ceva… bun… si dulce:)

Stam acasa mai mult ca niciodata, dar mai ales stam in conditii destul de stresante si in vremuri destul de tulburi. Asa ca pofta de a manca, de a rontai ceva e cu atat mai mare. Ce e recomandat sa facem atunci cand simtim nevoia unei mici gustari?

Este bine ca senzatia de foame sa fie satisfacuta intre mese pentru a nu lasa o foame „usoara” sa devina o foame „mare”. Daca ajungem in acel punct in care simtim o nevoie stringenta de a manca este foarte probabil sa mancam repede, sa alegem alimente de proasta calitate nutritionala, pline de grasimi si zaharuri si sa continuam sa mancam dupa punctul de satietate. Deci sa ne supralimentam.

Nu trebuie insa sa anticipam foamea si sa mancam pentru ca nu cumva sa ni se faca foame. Foamea usoara este un semn al bunei functionari a organismului si a faptului ca nu ne supralimentam.

Daca insa simtim o foame cumplita deseori intre mese, atunci inseamna ca ceva nu este in regula in modul nostru de alimentatie: nu mancam destule proteine, avem in dieta prea multi carbohidrati rafinati, prea putine grasimi, dormim prea putin sau ne alimentam haotic.

Ati pus accentul pe vremurile in care traim si, da, intr-adevar, vorbim despre o problema reala in alimentatie. Din cauza stresului simtim deseori o foame stringenta. De fapt ne dorim o satisfacere a unor nevoi mai adanci de siguranta, confort, liniste si mancarea este „debuseul” prin care reusim sa ne acordam pentru un scurt timp toate acestea. De aceea, acum, mai mult ca niciodata, este important sa facem alegeri alimentare sanatoase si sa fim atenti la cat de des si cat de mult mancam.

Revenim la intrebarea ce sa facem atunci cand simtim nevoia unei mici gustari. Cel mai bine este sa ne satisfacem foamea cu ajutorul unor alimente sanatoase. Putem manca un fruct, un iaurt, o felie de paine integrala. Si, foarte important, sa bem apa. Foarte multe persoane confunda inconstient de fapt senzatia de sete cu cea de foame.

In aceste conditii, se schimba cumva indicatiile alimentare pe care le cunoastem deja? Trei mese pe zi cu 2 gustari intre?

Abordarea trei mese pe zi si cu doua gustari intre ele functioneaza la fel de bine si acum. Dar credem ca cel mai important lucru este sa mancam rational, sa ne facem un plan de alimentatie, indiferent daca vorbim de schema de mai sus sau de altele. Trebuie sa ne cunoastem organismul, sa fim atenti cu ce il hranim si sa recunoastem semnalele pe care ni le da.

Impartirea pe parcursul unei intregi zile a caloriilor necesare functionarii optime a organismului este corecta, iar gustarile dintre mese sunt importante deoarece tin foamea excesiva in frau si sunt o modalitate de a-i oferi organismului alimente de calitate, care sa il ajute sa functioneze corect.

A venit sezonul rece, stam in casa, suntem stresati, iar multi dintre noi simt nu doar nevoia sa rontaie, dar mai ales sa rontaie ceva dulce. Ce facem cand ne vine sa inghitim 3 kg de caramel dintr-un foc?

Raspunsul este simplu: nu inghitim trei kilograme de caramele dintr-un foc J)). In primul rand trebuie sa intelegem nevoia de dulce si de unde vine ea si apoi putem lua masurile necesare.

Cel mai des nevoia de dulce apare atunci cand nu consumam suficiente calorii, iar corpul nostru incepe sa caute combustibil rapid ca o modalitate de a se echilibra rapid. Iar zaharul este modalitatea cea mai rapida de a obtine energie.

Ca sa reusim sa rupem acest ciclu al poftei pentru dulce trebuie sa suplimentam dieta cu proteine si cu alimente integrale care ofera calorii de calitate.

Nevoia de dulce trebuie apoi linistita cu alimente cu zahar provenind din surse naturale, in nici un caz cu indulcitori artificiali care „pacalesc” corpul pe moment dar il fac sa revina cu o si mai mare nevoie de energie rapida, adica de zahar.

O felie de paine integrala cu o dulceata naturala din gama „Bun de Tot” este ideala pentru satisfacerea poftei de dulce. Nu numai ca sunt foarte bune la gust, ci sunt si sanatoase.

Nu au deloc indulcitori, coloranti, conservanti sau amelioratori si sunt indulcite cu suc de struguri. Oferim astfel organismului nu numai vitamine si minerale din fructe proaspete, ci si zaharuri naturale usor de asimilat de catre organism.

Sa prespunem ca noi, adultii, avem o capacitate de intelegere mare mare. Ce facem, insa, cu copiii nostri, care ne cer intruna „ceva bun”?

Le dam ceva „Bun de Tot”. Este interesanta intrebarea dumneavoastra deoarece unul dintre motivele pentru care am lansat gama de produse naturale „Bun de Tot” a fost tocmai dorinta mamelor de a le da copiilor ceva sanatos, cu aport nutritional bun, care sa satisfaca si dorinta copiilor pentru un desert sau o gustare dulce si buna!

Pentru inceput gama „Bun de Tot” a fost gandita ca o linie de dulceturi, sucuri si gemuri sanatoase, create din fructe proaspete, fara coloranti, conservanti sau amelioratori. In plus, prelucrarea fructelor se face printr-un proces de evaporare lenta care permite produselor sa retina un aport ridicat de vitamine, minerale si fibre.

Care ar fi cateva sugestii de gustari sanatoase pe care le putem prepara acasa si care sa concureze, bineintels, cu ciocolata, chipsurile sau bomboanele?

Gustarile sanatoase pot varia de la o felie de paine integrala cu branza si pana la salate sofisticate de fructe.

Dar trebuie sa intelegem ca marele „atu” al ciocolatei, chipsurilor sau bomboanelor este ca sunt intotdeauna la indemana. Ai deschis o punga de chipsuri sau o cutie de bomboane si iata, pofta iti este satisfacuta rapid.

Sucurile – un alt produs controversat. Cele acidulate, din comert, stim ca sunt pe lista neagra a nutritionistilor, dar care sunt variantele bune pe care le putem consuma si noi, si copiii nostri?

In primul rand copiii trebuie invatati sa aprecieze…apa! Setea se potoleste cu un pahar de apa, nu cu unul de suc. Iar atunci cand le dam un suc, acesta sa fie natural, plin de vitamine si minerale. Sucurile „Bun de Tot” sunt naturale, create din fructe proaspete si indulcite cu suc de struguri, fara zahar rafinat incorporat pentru a evita problemele aduse de acesta.

Copiii pot alege intre savoarea fructelor de  aronia, caise, zmeura, afine sau coacaze negre! Preferintele pentru un gust catifelat sau dulce acrisor sunt indeplinite cu succes de sucurile naturale „Bun de Tot”. Sunt pline de nutrienti si au un gust excelent.Iar asta nu am spus-o noi, ci toti cei care le-au consumat.

Revenim la apa si le dam mamelor un sfat. Apa poate deveni aliatul copiilor dumneavoastra impotriva obezitatii si a altor probleme de sanatate. Este preferabil sa le dati copiilor un suc pe post de desert sau ceva bun, ocazional. Decat sa cumparati sucuri ieftine, de proasta calitate, in cantitati mari, oferiti-le apa si, ocazional, un suc natural. Este o situatie de tip win-win!

Nu e cazul deocamdata de pachetele dat fiind ca multe scoli s-au inchis si vor mai urma probabil si altele sa se inchida. Dar, privind catre un viitor luminos, fara stranut, tuse si complicatii pulmonare, in care copiii vor reveni fizic in banci, ce tip de gustari sunt recomandate sa le oferim?

Gustarea de scoala nu trebuie sa se abata de la principiile unei alimentatii sanatoase. Trebuie sa aiba un aport nutritional bun si sa fie cat mai naturala. Clasicul sandwich poate fi o alegere foarte buna atata timp cat alegem o paine integrala, o branza buna si strecuram si salata sau rosii in sandwich. La fel, un iaurt simplu, alaturi de grisinele sau rontaielile „Bun de Tot” reprezinta o alegere echilibrata si sanatoasa.

Copiii nostri nu fac exceptie si parca cer mai des decat inainte “ceva bun”. Cum n-as stiut sigur ce e cu adevarat bun (sanatos) in conditiile in care al meu intruna vrea un dulcisor, macar o ciocolatica, o bombonica, orice, numai dulce sa fie, m-am gandit sa-mi intreb prietenii de la Dacia Plant cum sa ies din incurcatura… Mai ales ca si eu vreau sa crantanesc intruna cate ceva… bun… si dulce:)

Stam acasa mai mult ca niciodata, dar mai ales stam in conditii destul de stresante si in vremuri destul de tulburi. Asa ca pofta de a manca, de a rontai ceva e cu atat mai mare. Ce e recomandat sa facem atunci cand simtim nevoia unei mici gustari?

Este bine ca senzatia de foame sa fie satisfacuta intre mese pentru a nu lasa o foame „usoara” sa devina o foame „mare”.

Daca ajungem in acel punct in care simtim o nevoie stringenta de a manca este foarte probabil sa mancam repede, sa alegem alimente de proasta calitate nutritionala, pline de grasimi si zaharuri si sa continuam sa mancam dupa punctul de satietate. Deci sa ne supralimentam.

Nu trebuie insa sa anticipam foamea si sa mancam pentru ca nu cumva sa ni se faca foame. Foamea usoara este un semn al bunei functionari a organismului si a faptului ca nu ne supralimentam.

Daca insa simtim o foame cumplita deseori intre mese, atunci inseamna ca ceva nu este in regula in modul nostru de alimentatie: nu mancam destule proteine, avem in dieta prea multi carbohidrati rafinati, prea putine grasimi, dormim prea putin sau ne alimentam haotic.

Ati pus accentul pe vremurile in care traim si, da, intr-adevar, vorbim despre o problema reala in alimentatie. Din cauza stresului simtim deseori o foame stringenta.

De fapt ne dorim o satisfacere a unor nevoi mai adanci de siguranta, confort, liniste si mancarea este „debuseul” prin care reusim sa ne acordam pentru un scurt timp toate acestea. De aceea, acum, mai mult ca niciodata, este important sa facem alegeri alimentare sanatoase si sa fim atenti la cat de des si cat de mult mancam.

Revenim la intrebarea ce sa facem atunci cand simtim nevoia unei mici gustari. Cel mai bine este sa ne satisfacem foamea cu ajutorul unor alimente sanatoase.

Putem manca un fruct, un iaurt, o felie de paine integrala. Si, foarte important, sa bem apa. Foarte multe persoane confunda inconstient de fapt senzatia de sete cu cea de foame.

In aceste conditii, se schimba cumva indicatiile alimentare pe care le cunoastem deja? Trei mese pe zi cu 2 gustari intre?

Abordarea trei mese pe zi si cu doua gustari intre ele functioneaza la fel de bine si acum. Dar credem ca cel mai important lucru este sa mancam rational, sa ne facem un plan de alimentatie, indiferent daca vorbim de schema de mai sus sau de altele. Trebuie sa ne cunoastem organismul, sa fim atenti cu ce il hranim si sa recunoastem semnalele pe care ni le da.

Impartirea pe parcursul unei intregi zile a caloriilor necesare functionarii optime a organismului este corecta, iar gustarile dintre mese sunt importante deoarece tin foamea excesiva in frau si sunt o modalitate de a-i oferi organismului alimente de calitate, care sa il ajute sa functioneze corect.

A venit sezonul rece, stam in casa, suntem stresati, iar multi dintre noi simt nu doar nevoia sa rontaie, dar mai ales sa rontaie ceva dulce. Ce facem cand ne vine sa inghitim 3 kg de caramel dintr-un foc?

Raspunsul este simplu: nu inghitim trei kilograme de caramele dintr-un foc :)). In primul rand trebuie sa intelegem nevoia de dulce si de unde vine ea si apoi putem lua masurile necesare.

Cel mai des nevoia de dulce apare atunci cand nu consumam suficiente calorii, iar corpul nostru incepe sa caute combustibil rapid ca o modalitate de a se echilibra rapid. Iar zaharul este modalitatea cea mai rapida de a obtine energie.

Ca sa reusim sa rupem acest ciclu al poftei pentru dulce trebuie sa suplimentam dieta cu proteine si cu alimente integrale care ofera calorii de calitate.

Nevoia de dulce trebuie apoi linistita cu alimente cu zahar provenind din surse naturale, in nici un caz cu indulcitori artificiali care „pacalesc” corpul pe moment dar il fac sa revina cu o si mai mare nevoie de energie rapida, adica de zahar.

O felie de paine integrala cu o dulceata naturala este ideala pentru satisfacerea poftei de dulce. Nu numai ca sunt foarte bune la gust, ci sunt si sanatoase.

Nu au deloc indulcitori, coloranti, conservanti sau amelioratori si sunt indulcite cu suc de struguri. Oferim astfel organismului nu numai vitamine si minerale din fructe proaspete, ci si zaharuri naturale usor de asimilat de catre organism.

Sa prespunem ca noi, adultii, avem o capacitate de intelegere mare mare. Ce facem, insa, cu copiii nostri, care ne cer intruna „ceva bun”?

Este interesanta intrebarea dumneavoastra deoarece unul dintre motivele pentru care am lansat gama de produse naturale „Bun de Tot” a fost tocmai dorinta mamelor de a le da copiilor ceva sanatos, cu aport nutritional bun, care sa satisfaca si dorinta copiilor pentru un desert sau o gustare dulce si buna!

Pentru inceput aceasta gama a fost gandita ca o linie de dulceturi, sucuri si gemuri sanatoase, create din fructe proaspete, fara coloranti, conservanti sau amelioratori.

In plus, prelucrarea fructelor se face printr-un proces de evaporare lenta care permite produselor sa retina un aport ridicat de vitamine, minerale si fibre.

Care ar fi cateva sugestii de gustari sanatoase pe care le putem prepara acasa si care sa concureze, bineintels, cu ciocolata, chipsurile sau bomboanele?

Gustarile sanatoase pot varia de la o felie de paine integrala cu branza si pana la salate sofisticate de fructe.

Dar trebuie sa intelegem ca marele „atu” al ciocolatei, chipsurilor sau bomboanelor este ca sunt intotdeauna la indemana. Ai deschis o punga de chipsuri sau o cutie de bomboane si iata, pofta iti este satisfacuta rapid.

Sucurile – un alt produs controversat. Cele acidulate, din comert, stim ca sunt pe lista neagra a nutritionistilor, dar care sunt variantele bune pe care le putem consuma si noi, si copiii nostri?

In primul rand copiii trebuie invatati sa aprecieze…apa! Setea se potoleste cu un pahar de apa, nu cu unul de suc. Iar atunci cand le dam un suc, acesta sa fie natural, plin de vitamine si minerale.

Revenim la apa si le dam mamelor un sfat. Apa poate deveni aliatul copiilor dumneavoastra impotriva obezitatii si a altor probleme de sanatate.

Este preferabil sa le dati copiilor un suc pe post de desert sau ceva bun, ocazional. Decat sa cumparati sucuri ieftine, de proasta calitate, in cantitati mari, oferiti-le apa si, ocazional, un suc natural. Este o situatie de tip win-win!

Nu e cazul deocamdata de pachetele dat fiind ca multe scoli s-au inchis si vor mai urma probabil si altele sa se inchida. Dar, privind catre un viitor luminos, fara stranut, tuse si complicatii pulmonare, in care copiii vor reveni fizic in banci, ce tip de gustari sunt recomandate sa le oferim?

Gustarea de scoala nu trebuie sa se abata de la principiile unei alimentatii sanatoase. Trebuie sa aiba un aport nutritional bun si sa fie cat mai naturala. Clasicul sandwich poate fi o alegere foarte buna atata timp cat alegem o paine integrala, o branza buna si strecuram si salata sau rosii in sandwich.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *