Stil de viata sanatos: ce ajuta, ce dauneaza si cum influenteaza aspectul fizic venitul nostru lunar

Stil de viata sanatos: ce ajuta, ce dauneaza si cum influenteaza aspectul fizic venitul nostru lunar

Stil de viata sanatos: ce ajuta, ce dauneaza si cum influenteaza aspectul fizic venitul nostru lunar. Foto: Pexels, PR

Povesteam de curand ca am fost la evenimentul „Bodyology: Ageless Summit”, unde m-au impresionat informatiile descoperite de la speakerii invitati.

V-am povestit despre stresul la barbati si stresul la femei, despre efectele negative care la domni sunt ireversibile sau despre faptul ca, un copil care traieste intr-un mediu stresant din cauza relatiei toxice dintre parinti, in perioada adolescentei va suferi alterari epigenetice (modul in care mediul influenteaza genetica): daca stresul vine de la mama, un copil ajunge sa aiba 139 de gene modificate, daca vine de la tata 31 de gene!!!

Acum as vrea sa va prezint cateva date importante aflate de la Larisa Petrini, Expert in Age Management, care ne-a spus care sunt principalele lectii pe care le-a invatat ea in ultima perioada, care sunt factorii care ne ajuta sa avem o viata sanatoasa si armonioasa, dar si care sunt greselile care ne pot afecta major calitatea vietii.

Lectiile Larisei

#1 – O viata aglomerata

In loc sa vrem sa le avem pe toate si sa le facem pe toate, e important sa simplificam major felul in care traim, gandim, actionam. Trebuie sa invatam sa dam departe ce nu ne foloseste – de la oameni care nu ne ofereau o energie corespunzatoare, la lucruri de care nu avem nevoie – si sa ne creem filtre, sa ne punem intrebari si sa mergem mai departe.

# 2 – Nevoia de perfectiune

Desi ne dorim ca lucrurile sau oamenii sa fie in felul imaginat de noi, in felul considerat de noi perfect, acest lucru e imposibil. Pentru a nu cadea in capcana acestei utopii si a nu sfasit nefericite, e important sa ne relaxam si sa acceptam si latura arbitrara a vietii.

# 3 – Importanta limitelor

Traim intr-o lume fara limite, avem acces la foarte multe lucruri – informatii, evenimente, produse – de aceea e foarte greu sa spunem stop si sa trasam limite. Spunem „nu” foarte greu si ne e foarte greu sa-i refuzam pe ceilalti, sa le comunicam ca „nu pot acum”, „nu pot de data asta” sau „pur si simplu nu pot pentru ca nu este o prioritate pentru mine”.

# 4 – Frica de a nu gresi

Destul de multi dintre noi isi traiesc vietile dominati de frica: de a nu gresi, de a nu fi judecati, de a nu fi parasiti, de a nu ni se pune etichete. Trebuie sa avem curajul sa gresim, pentru ca din greseli avem ocazia sa invatam si astfel sa fim mereu mai buni. If you don’t fail, you don’t growJ

#5 – Competitivitatea

De ce altii au si noi nu? De ce altii pot si noi nu? De ce se imbraca mai bine? Exista o competitivitate acerba intre noi, mai ales in conditiile in care pe Social Media vedem doar partea pozitiva a vietilor celor din jur.

Acest tip de competitie ne pozitioneaza intr-o energie de lipsa („nu am”, „nu-mi ajunge”, „nu merit”), insa recomandat ar fi ca acest sentiment de gelozie sa se transforme in inspiratie si admiratie.

# 6 – Ne gasim scuze

Pentru alegerile mai putin inspirate din viata noastra, cautam adesea justificari care sa ne linisteasca. Am avut o zi grea, merit o ciocolata sau  o portie de junk food. Sau nu citesc/ fac sport, pentru ca nu am timp. E necesar sa fim atenti la toate acele elemente pe care le percepem ca fiind cadouri si care sunt mai degraba lucruri care ne fac rau.

# 7 – Victimizarea

Ne place sa ne plangem din nevoie de atentie, de validare si incercam sa transmitem mesajul ca adesea ceilalti sunt de vina pentru ce ni se intampla negativ.

# 8 – My way or the high way. Este tactica pe care o aplicam de fiecare data cand incercam sa ne impunem termenii si conditiile in fata celorlalti, lasand mult prea putin loc negocierii si compromisului.

# 9 – Convingeri limitative si etichete false. Ne pasa foarte mult de ce fac si spun ceilalti despre noi, uitand ca judecatile lor pot fi generate din perspectiva lor de viata sau – in cazuri nefericite – fiind chiar tentative de manipulare de o moralitate indoielnica.

Larisa Petrini

Cum influenteaza aspectul fizic venitul nostru lunar

Ne place sau nu, suntem judecati dupa felul in care aratam, de aceea Larisa ne-a amintit de un citat celebru, dar actual: „Daca vrei sa faci 1 milion de dolari, ai nevoie sa arati si sa te simti de 1 milion de dolari.”

In ceea ce priveste aspectul exterior si consecintele pe care le determina modul in care ne percep cei din jur, o serie de studii ale unor universitati de top au arat ca:

  • Persoanele inalte sunt platite mai bine. University of Florida spune ca pentru fiecare inci, primim 789 de dolari in plus pe an.
  • Persoanele supraponderale sunt platite mai putin (George Washington University) .
  • Blondele sunt platite mai bine cu 7% mai mult.
  • Persoanele care fac sport sunt platite mai mult (in medie cu 9% mai mult). Procentul nu este, poate, impresionant, dar vorba lui Warren Buffett „Banii mici fac banii mari”.
  • Femeile care poarta make up sunt platite cu 30% mai bine (este rezultatul unui studiu realizat de mai multe institutii celebre precum Harvard Medical School sau Boston University).

Felul in care aratam si ne simtim depinde de noi. Prin deciziile noastre zilnice!

Genetica este importanta (3%), insa factorul decisiv il are setul de decizii pe care le luam in fiecare zi a vietii noastre.  Putem sa influentam major felul in care aratam si felul in care ne simtim luand deciziile potrivite (aproape 80%)  zi de zi in urmatoarele privinte:

  • Hrana;
  • Hidratarea (7 din 8 senzatii de foame sunt de fapt de sete);
  • Miscarea;
  • Respiratia;
  • Somnul;

Mai sunt si factorii structurali, care au legatura cu mediul incojurator (unde locuim, unde lucram, calitatea aerului etc), si care au o influenta asupra vietii noastre de numai (18%).

Asadar, ce ne ajuta sa stim pentru a lua cele mai bune decizii in fiecare zi?

The Good S:

  • Smart Eating (sa aleg ce mi se potriveste mie, nu ce este la moda intr-un anumit moment);
  • Supplements (desi sunt doua tabere din acest punct de vedere, avem nevoie de anumite suplimente, mai ales dupa anumita varsta, pentru ca intre 40 si 60 de ani pierdem masa musculara intr-un procent de 30%. La 70 de ani ajungem cu aproximativ 30% din masa musculara pe care o aveam la 30 de ani!)
  • Sleep. Sunt persoane care se lauda ca dorm doar 3-4 ore pe noapte si pot functiona perfect, dar somnul nu este un motiv de lauda sau o mandrie de pus la butoniera. Din pacate, mai devreme sau mai tarziu, efectele noptilor nedormite corespunzator isi vor spune cuvantul.
  • Spirituality. Meditatia, exercitiile care ne ajuta sa ne calmam, plimbarile in natura sau discutiile cu un mentor sunt practici care ne ajuta sa ne reconetam cu resursele noastre interioare.
  • Seep (Hidratarea);
  • Skincare (adaptarea rutinei de ingrijire a tenului pentru fiecare segment de varsta);
  • Sexuality (despre care adesea vorbim cu mana la gura, rusinati);
  • Sense of Humour;
  • Significant others (relatiile cu cei din jur).

The Bad S:

  • Sugar (zaharul);
  • Smoking (fumatul);
  • Stress;
  • Sitting (sitting is the new smoking);
  • Sun (expunerea la soare fara protectioe) ;
  • Social Isolation;
  • Synthetics (materiale cu care intram in contact si care au un grad inalt de toxicitate, noxele din aer, produsele procesate).

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *