Dependent de dulciuri? Atunci asta e pentru tine!

Dependent de dulciuri? Atunci asta e pentru tine!

Dependent de dulciuri? Atunci asta e pentru tine! Foto: Pexels.com

Fie ca le consumam de bucurie, la nervi sau din obisnuinta, dulciurile au, intocmai ca medicamentele, cateva (to say the least:) efecte adverse.

In ceea ce priveste comediile romantice, cliseul hollywoodian aduce in prim-plan cateva ingrediente-cheie pentru cele mai siropoase scene: lumina difuza, muzica in surdina, protagonisti imbracati la patru ace si musai o masa festiva intr-un restaurant de lux.

In plus, el e adeseori stangaci (urmeaza sa-i ceara fie mana, fie permisiunea de a iesi o seara doar cu prietenii lui), ea e emotionata si amandoi se pregatesc sa savureze desertul perfect (capsuni cu ciocolata, cum altfel), in timp ce bulele de sampanie se sparg usor in cupe poc-poc cadru apropiat.

La polul opus, avem scenele in care protagonistul sau protagonista plonjeaza deznadajduit in mijlocul glucidelor tocmai din cauza unei despartiri, a unei sperante neimplinite sau intr-un moment inchipuit de melancolie severa.

Dependent de dulciuri? Atunci asta e pentru tine!
Dependent de dulciuri? Atunci asta e pentru tine!

„Zaharul este un condiment, nu un aliment. Consumati-l ca pe sare si piper”

 

In cartea sa, „Traiesc, deci ma abtin”, medicul nutritionist Mihaela Bilic demonteaza principalele mituri despre dulciuri si ofera sfaturi utile pentru un stil de viata cat mai sanatos.

Cel mai important este acela ca „zaharul este un condiment, nu un aliment. Consumati-l ca pe sare si piper”, mai ales ca „organismul nostru nu are nevoie de zahar”.

In plus, zaharul creeaza dependenta, singurul aliat pentru cei lipsiti de vointa fiind esenta de vanilie, care inhiba imediat pofta de dulciuri.

Potrivit Mihaelei Bilic, in afara de aportul energetic, zaharul nu contine nici un element nutritiv si, in plus, „nu exista nici un tip de zahar care ingrasa mai putin decat altul. Indiferent daca e alb, brun sau rosu, cubic sau pudra, are aceeasi valoare calorica.”

Dintre deserturile vedeta, ciocolata ocupa, fara indoiala, un loc de frunte, fiind un tonifiant foarte bun datorita oligoelementelor pe care le contine pudra de cacao (magneziu, fosfor, calciu, potasiu, fier sau sodiu).

Putem, de asemenea, consuma sarlota de vanilie, ciocolata neagra sau inghetata cu maxim 7% grasime, insa trebuie sa evitam deserturile hipocalorice (pe baza de indulcitori sintetici).

Deserturi fara foc

Anca Alungulesei (expert nutritie/ deserturi raw-vegane si fondatoarea RawCoco, prima cofetarie-ceainarie raw-vegana din Romania) propune o alternativa sanatoasa la dulciurile clasice: deserturile raw-vegan.

Diferenta este de la cer la pamant. Este ca si cum ai compara o masina cu un motor de 1.000 de cai putere cu un autoturism cu un motor de 50 de cai.

In fond, ambele merg, insa diferenta se vede de la prima pedala. Asa este si cu dulciurile raw-vegane.

Un mare avantaj al deserturilor fara foc este ca sunt foarte satioase si ca atare, vom consuma o cantitate mult mai mica decat in cazul dulciurilor clasice.

Si cum lipsa timpului este una dintre principalele noastre probleme, Anca propune doua exemple de retete pe care le putem prepara foarte simplu acasa.

Pentru inghetata raw-vegan din fructe de padure avem nevoie de fructe inghetate, miere, vanilie.

Un alt desert care se prepara extrem de usor este mousse-ul de ciocolata, pentru care sunt necesare: un avocado, 4-5 linguri de sirop de cacao, 3 linguri de miere, putina scortisoara si un strop de sare neiodata.

Se introduc toate ingredientele in blender si se mixeaza. Daca blenderul este profesional si are peste 1.000 de rotatii pe minut, fiecare desert e gata in mai putin de un minut.”

 

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *